7 Mart 2012 Çarşamba

Tiramisu ( Meşhur oldu kendileri...)












Bloğuma en sevdiğim tariflerden biri ile ilk adımı atarak başlıyorum. Çünkü dostlarımız bizi ziyarete geleceği zaman onlara kendi ellerimle özel lezzetler sunmaktan büyük keyif alıyorum. Bu yüzden tatlı olarak tiramisu koyduk mu bir kere menümüze... Çalışan biriyseniz hele... Tarifi okuduğunuzda içinizde "Aman! Uzun iş. Onu yap bunu yap..." diye kıskanç bir ses yükselirse, sakın ola dinlemeyin! Sonuçta yiyenlerin takdirlerini ve mutluluğunu kıskanır o ses! Sadece güzel olan bir çok yiyeceğin biraz zor hazırlandığını hatırlayın yeter: Sarma örneğin ;)

Kararınızı verdiyseniz dinleyin beni:
Orjinal tarif farklı bu tariften elbette. Kedidili bisküvisi esastır aslında.  Şimdi bi dünya da tarif var tabii. Ben eşimin ve ailemin ağzına layık olanın bu olduğuna karar verdim. Bu yüzden kedidili bisküviyle pek hoşlaşmayınca kekle yapmaya başladım. Onu da hazır kekle yapıyordum ama sonra "Neden kendim yapmayayım? Doğal olsun..." dedim ve ortaya bu tarif çıktı. Sadece, size tavsiyem tiramisuyu misafirinizin gelmesinden bir gün önce yapıp dolaba kaldırmanız. O zaman tam anlamıyla kıvamını bulmuş oluyor, pasta gibi dilim dilim muhteşem bir şekilde kesiliyor. Aynı gün yapacaksanız şayet, "Ne kadar erken o kadar iyi" derim size (en az 2 saat önce) 

Eğer "Uğraşamam. Hazır kek kullanacağım." diyorsanız kek aşamasını atlayabilirsiniz :))))

Ben keki de bir gece önce yapıp hazırda tutuyorum. Hatta kremasında kullanacağım labneyi 2 kat kağıt havlu üstüne koyup süzgecin içine koyup dolaba atıyorum. Ertesi gün de kremasını yapıp, son şeklini verip dolaba atıyorum.

Şimdi tarifte sıkıntı yaşamamanız için sizden ricam linke tıklayıp http://celikkizmutfakta.blogspot.com/2012/03/baslarken.html yazımı okumanız. Ama daha önce okuduysanız zaten neden bahsettiğimi biliyorsunuzdur. Hadi tarife...

TİRAMİSU İÇİN KEK
*Arzu edene hazır kakaolu pandispanya kullanmasını önermiştim, değil mi? :))))
Ünlü aşçı Emeril Lagasse'nin sünger keki tarifini kullandım ve memnun kaldım. Bakalım; ne lazım?

• 3 tam yumurta ve 3 yumurtanın sarısı
• 1 tam ve 1/4 bardak şeker (225 gr. şeker)
• 1/4 bardak süt (200 ml.lik bardakla ölçüyorum yani 50 ml süt)
• 2 çay kaşığı tereyağı
• 1 tam ve 1/4 bardak un (yani 150 gr. un)
• 1 çay kaşığı kabartma tozu

• 1 tepeleme yemek kaşığı kakao ( koyu olmasını tercih edin ki kek de koyu olsun)

1. Fırını önceden 175 dereceye ısıtıyoruz.
2. 24 cmlik kelepçeli kalıbı yağlayıp unluyoruz. Sonra ters çevirip hafif hafif vuruyoruz ve un fazlasını atıyoruz.
3. Sütün içine tereyağını koyup tereyağı eriyene dek ısıtıyoruz o kadar. Ve bir köşede bekletiyoruz.
4. Unu ve kabartma t. nu ve kakaoyu karıştırıyoru. Bi kenara koyuyoruz.
5. Yumurtalar ve şekeriı cam bir kaseye koyuyoruz ve onu da kayanayan suya benmari usulu oturtup yumurtaların hacmi 3 katına çıkana dek sürekli çırpıyoruz. Ben yüksek ateşte yaklaşık 8-10 dk çırpıyorum. Köpük köpük olacak korkmayın.
6. Unun içine yumurtalı karışım ve sütü ekleyip yine çırpma teliyle karıştırıyoruz.
7. Kalıba döküyoruz ve kalıbın altından sertçe defalarca vuruyoruz. "Bunu niye yapıyoruz?" diye soranlarınız olabilir. Hemen söyleyeyim: Bu şekilde her vurduğunuzda kek hamurunun üstüne kabarcıkların çıktığını ve siz vurdukça hepsinin patladıklarını göreceksiniz. Bu kekinizin delik delik olmasını engelleyecek. Ha gayret, kolunuza kuvvet!
8. 10 dakika pişirin. Gerçekten 10 dakika yetiyor. Ama, siz yine de kürdanla ortasını kontrol edin kendi fırınınızın kararını bulana dek.
9. Kekinizi çıkarın. Bırakın soğusun. Sonra (24 cm'lik kalıpta yaptıysanız) kekinizi 3'e bölün. Başka kalıpta yaptıysanız kalbinize güvenin ve 0.5 cm kalınlığında dilimler elde edin. Kim bilir sizden başka? Belki iki katlı yapacaksınız tiramisunuzu. Artık kahve aroması ve krema safhasına geçebilirsiniz...


TİRAMİSU KEKİNİ ISLATAN KAHVELİ SOS
• kaynar su –350-370 ml su
• nescafe (kullandığınız kahve türüne göre miktarı siz belirleyeceksiniz ama bana sorarsanız 2 silme tatlı kaşığından biraz daha az kafeinsiz kahve)
• şeker (iki tatlı kaşığı)
• rom ya da 2 tüp Dr.Oertker Rom aroması ya da kahve veya badem likörü (Ben Dr. Oetker Rom aromasını tercih ediyorum.)

1- Suyu kaynatın. Ölçü kabınız varsa 350 ml. civarı su koyun. Tam ağzınıza layık güzel tat ve aromada bir kahve yapın.
2- Yaklaşık 2 tatlı kaşığı şekerinizi de rom aromanızı da ekleyin. Bir güzel karıştırın ve köşeye koyun. Bırakın soğusun.


TİRAMİSU KREMASI

• 2 yumurta sarısı
• 1 litre süt
• 4 tepeleme yemek kaşığı mısır nişastası (80 gr. geliyor.)
• 2 tepeleme yemek kaşığı un ( 30 gr )
• 10 yemek kaşığı ya da 200 ml'lik bardakla tam 1 bardak ya da tam 180 gr şeker
• 1 paket vanilya ya da 1 tüp Dr.Oetker sıvı vanilya ya da 1 tatlı kaşığı vanilya özütü

• 400 gr maskarpon peyniri ya da 400 gr labne peynir
   (Maskarpon labneye göre sert ve yağlı bir peynir. Ama her yerde bulunmayabiliyor ve masrafı da fazla gelebilir. O yüzden ben hep Ülker içim 500 gr labneyi bir gün önceden süzüyorum ve tam 400 gr labne elde ediyorum.)


1- Süte vanilya ve peynir hariç tüm malzemeleri koyup muhallebi kıvamında pişiriyoruz. Bekliyoruz soğusun.Soğusa iyi olur.
2- Vanilyasını ve peynirini koyup muhallebiyi mikserle iyice 5 dk kadar çırpıyoruz. Kremamız hazır!

PARÇALARI BİRLEŞTİRİP TİRAMİSUYU OLUŞTURALIM

1- Kekimizi pişirdiğimiz kabı ( tabi keki pişirdiyseniz geçerli bu söylem) ya da şöyle diyeyim 24 cm.'lik kilitli kalıbımızı alıyoruz. Hemen söyleyeyim. Daha büyük bir kek ölçüsü ya da kalıp ölçüsü kullanabilirsiniz elbette. Kilitli kalıp kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim. Kenarını kaldırınca pasta gibi oluyor ve size dilimleme ve servis kolaylığı sağlıyor.
2- Kalıbın en altına 1 kat kek koyup. Kahveli karışımla ıslatıyoruz. Çok ıslatmayın tavsiye etmem.
3- Kremadan bol miktarda döküyoruz. Sonra yine kek, yine kahve, yine krema, yine kek, yine kahve ve en üste krema döküp işimizi bitiriyoruz. (* Kremadan biraz artabilir haberiniz olsun!)
4- Üzerine değmeyecek şekilde alüminyum folyo ile kapatın ve bıçakla minik minik delikler açıp dolaba atın.
En az 2 saat dolapta bekletin. "Bence 1 gece" diye yeniden başınızın etini yiyeyim..

**Servisten önce üzerine kakao serpin ve kilitli kalıbı açın...

Hmmmm! Mis mis! Ellerinize sağlık...

 
SİZDEN RİCAM… 
Tariflerimi denerseniz ve de benimle deneyimlerinizi paylaşırsanız çok ama tahmin bile edemeyeceğiniz kadar çok sevindirirsiniz beni… Yorumlarınızla hem eksiklerimi görmemi sağlarsınız hem de bana değerli düşüncelerinizi aktarırsınız… Paylaşmak güzeldir ve mutluluk verir!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

DMCA.com Protection