15 Mart 2012 Perşembe

Esmer Beze








 ESMER BEZE 

 Bayılırım! Evde yapmayı öğrenmek için can atıyordum. Deli gibi tarif denedim. Çöpün yolunu bulan bi dünya denemeyimle doldum. En sonunda başardım. Bunun için aktardan ince taneli tuza benzeyen "Tartar krem" alana dek bu tarifi beklettim. Martha Steward'a ait bir tarif ama ben mükemmelimi bulana dek denendi tarafımdan. "Rengi değil!" diye burun kıvırmayın lütfen! Çünkü bu esmer şekerle mümkün değil! İlerleyen zamanlarda bembeyaz bir beze de yapmayı başaracağım...
 
Şimdi tarifte sıkıntı yaşamamanız için sizden ricam linke tıklayıp http://celikkizmutfakta.blogspot.com/2012/03/baslarken.html yazımı okumanız. Ama daha önce okuduysanız zaten neden bahsettiğimi biliyorsunuzdur. Hadi tarife...


NE LAZIM?
  • Oda sıcaklığında 5 yumurta akı
  • 1,5 bardak esmer şeker (200 ml.lik bardakla ölçün)
  • ½ çay kaşığı tartar krem
  • 1 tatlı kaşığı vanilya özütü (yoksa ½ tüp Dr. Oetker sıvı vanilya ya da bir paket toz vanilya)
  • 1 tatlı kaşığı portakal kabuğu rendesi (Ne kadar küçük tanecikli rendelerseniz o kadar iyi)
NASIL YAPARIZ?
  • Başlamadan önce sorayım. Benmari usulunun ne olduğunu biliyor musunuz? Biliyorsanız hemen madde biri okumaya başlayın. ( Tiramisu tarifimi okuduysanız artık biliyorsunuzdur.)
Bilmiyorsanız dinleyin: Benmari usulu demek, bir şeyi buharda pişirmek gibi bir şey aslında. Bir tencereye su koyuyorsunuz ve su kaynayınca tencerenin üzerine cam bir kase koyuyorsunuz. Ama dikkat ediyorsunuz çünkü cam kase suya değmemeli, sadece kaynayan suyun buharından etkilenmeli. Tencere ve kasenizi ona göre seçmenizi tavsiye ederim. Ayrıca cam kaseniz de en az 10-15 cm derinliğinde olsun çünkü içindekileri çırpacaksınız ;)

Su kaynarken fırınınızı 100 C dereceye ısıtın.

  • Bir buçuk bardak şekerinizi ve yumurta aklarını cam kaseye koyuyor ve benmari usulü olsun diye kaynar su dolu tencereye oturtuyoruz ve başlıyoruz elimizle tel çırpıcı ile çırpmaya. Şeker eriyene dek çırpıyoruz o kadar. Çok yorulmuyoruz çok şükür!!!
  • Tüm malzemeyi alıyoruz ve mikser kabımıza döküp mikserin en yüksek devrinde uzun süre çırpıyoruz. Çırparken tartar kremi, vanilya ve portakal kabuğu rendemizi ekliyoruz. Kıvamını bulana dek çırpıyoruz. “Kıvamını nasıl bulur?” diye sormuştum ben ilk duyduğumda. Kaseyi kaldırıp ters çevirin! Korkmayın bırakın dökülmeyi, damlamayı; kıpırdamayacak bile! Tabii bu denemeyi kaşıkla da yapabilirsiniz… heyecan olsun dedim ;)))
  • Kaşık yardımıyla ya da varsa pasta krema torbasıyla ya da bir torbaya koyup köşesinden azıcık keserek sıkarak dilediğiniz şekilde yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizdiriverin hepsini. Ben Tupperware’in krema sihirbazı ile sıktım ve ceviz büyüklüğünü yeterli gördüm ki tek lokmalık olsunlar diye.
  • Fırına atın ve tam 2,5 saat pişirin. Küçük yaparsanız tam istediğiniz kıvamda olacaklar fırından çıkınca!

Çok uzun sürede pişmesi dışında muhteşem oluyorlar!

 
SİZDEN RİCAM… 
Tariflerimi denerseniz ve de benimle deneyimlerinizi paylaşırsanız çok ama tahmin bile edemeyeceğiniz kadar çok sevindirirsiniz beni… Yorumlarınızla hem eksiklerimi görmemi sağlarsınız hem de bana değerli düşüncelerinizi aktarırsınız… Paylaşmak güzeldir ve mutluluk verir!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

DMCA.com Protection