Sayfalar

Hakkımda

İçimdeki mutfak canavarı dur durak bilmiyor... Yapıyorum, yiyorum, yediriyorum ;) Keyif alıyorum anlayacağınız. Sürekli internet başında, tarif avındayım. Yakaladıklarımı deniyorum, deniyorum ve eşimce en mükemmel hale getirinceye dek bıkmıyorum. Sevdiklerimin aklına soktuğu bir fikirdi blog açmak. Aslında fena da olmadı. Çünkü paylaşmak güzeldir... Hoşgeldiniz dünyama! Hoşgeldiniz Çelikkızın Mutfağına!

16 Mayıs 2012 Çarşamba

Vanilya Özütü Nedir ve Nasıl Yapılır?

Her şeyden önce http://cafefernando.com sitesinin sahibi sayın Cenk Sönmezsoy'a beni vanilya özütü ile tanıştırdığı için teşekkür etmek istiyorum. Çünkü ben "vanilya" dediğimiz şeyi Dr. Oetker markasıyla tanıdım. Bir de vanilya çiçeğini bilirdim o kadar. Ama mutfağa girince işin renginin bambaşka olduğunu öğrenmiş oldum. İlk önce sevgili Cenk'ten duydum "vanilya özütü"nün ne demek olduğunu! Siz de belki ilk defa benden duyuyor olabilirsiniz; kim bilir? Ben de duyunca araştırdım ve kaynaklarımı saygıyla andım. Merak edenler buyursun baksın: implyrecipes.com/recipes/how_to_make_vanilla_extract/ http://www.vanillareview.com/make-vanilla-extract/
http://taste-for-adventure.tablespoon.com/2011/12/24/how-to-make-vanilla-extract/


Meğer vanilya diye kullandığımız o tozlar tamamen kimyasalmış! Beni tanıyanlar bilir ki ben eğer bir şeyin doğalını yapabilme imkanımız var ise "ne yapar eder" öğrenir ve yapmaya çalışırım. "Ailemi kimyasallardan ne kadar uzak tutabilirsem o kadar iyidir, sağlığımıza kardır" diye düşünüyorum. Vanilyanın yetiştiği bölgeye göre farklı aroma ve tatlara sahip olduğunu; doğal ve doğal olmayan bir çok farklı şekilde üretildiğini ve vanilyadan farklı yollarla yararlanıldığını eminim siz de tahmin edersiniz zaten. Araştırmak isteyenler için ilginç bir konu elbette! Bense sizinle evde bizim yararlanabileceğimiz şekillerini paylaşacağım.

Uzun zamandır sessizdim çünkü çok yoğundum ve mutfağa pek giremedim. Kendim yapıp fotoğrafını çekemediğim tarifleri de fotoğrafı olmadan paylaşmak istemedim. Bugün birden aklıma yaklaşık iki buçuk ay önce hazırlayıp olmasını beklediğim vanilya özütüm geldi. Paylaşmaya değer!

Çok sabırsız biri olduğum için uygun olduğuna karar verdiğim ilk cam kavanozda yaptım. Daha şık bir şişe olsun isterdim ama olmadı! Ama vanilya özütüm oldu! Başarılı bir çalışma ;)))

Hemen nasıl yaptığımı anlatayım. Aklınıza yatarsa yapmanızı tavsiye ederim. "Yok! İçinde alkol var." ya da "Uğraşamam", "Bekleyemem" gibi itirazlarınız varsa bir iki önerim daha olabilir. Okuyun da hele bi...


NE LAZIM?
  •         3 adet vanilya çubuğu (aktarlarda rahatlıkla bulabilirsiniz.)
  •     1 bardak vodka (200 ml.)
  •    Ağzı sıkı kapanan ve çok fazla boş yer kalmayacak büyüklükte cam şişe ya da kavanoz.    

NASIL YAPARIZ?

O kadar da kolay yaparız ki...
1- Vanilya çubuklarını boylamasına mutfak makasıyla ikiye kesiyoruz.(Mutfak makasınız yoksa bıçakla yapın ama dikkat edin güzel ellerinize...) Unutmadan söyleyeyim: tamamen kesmeyin ve iki ayrı parça yapmayın bir çubuktan. Yani ucundan azıcık kesilmemiş yer bırakın ki tamamen ayrılmasın birbirinden! 

2- Sonra kestiğiniz 3 çubuğu da kavanoz ya da şişenize koyun. Üzerine vodkayı ilave edin. Ağzını sıkıca kapatın. Şişenin üzerine günün tarihini atın!

3- Şimdi bu karışımı alın ve karanlık ve rutubetsiz bir yere kaldırın. Arada bir aklınıza geldikçe alın elinize ve sallayın. Zamanla renginin koyulaştığını göreceksiniz. İki ay sonra kullanmaya hazır hale gelecek. En güzeli de son kullanma tarihi derdiniz yok!

** Kullandıkça üzerine vodka ilave edebilir ve kullanmaya devam edebilirsiniz. Sadece iyice sallamayı ihmal etmeyin!

Başka Önerilerim Var: 

Ben de büyüklerimden öğrendim elbette ;)

1- Sadece tatlı yapmak için kullandığınız şeker kavanozunuza vanilya çubuğu atın! Öyle güzel vanilya kokan bir şekeriniz olacak ki...

2- Özellikle sütlü tatlı yaparken vanilya çubuğunu sütün içine atar ve sütü öyle ısıtır ya da kaynatırsanız aroması süte geçer. Üstelik çubuğu sonra içinden alıp yıkayıp kurutursanız daha sonra yeniden kullanabilirsiniz.

3- Yoğun bir vanilya aroması istiyorsanız vanilya çubuğunu boylamasına ikiye keser ve içini sıyırarak tatlıya katarsanız epey yoğun bir vanilya aroması elde etmiş olursunuz.

Umarım faydalı olmuşumdur.
Vanilyalı keyifler...


SİZDEN RİCAM… 
Tariflerimi denerseniz ve de benimle deneyimlerinizi paylaşırsanız çok ama tahmin bile edemeyeceğiniz kadar çok sevindirirsiniz beni… Yorumlarınızla hem eksiklerimi görmemi sağlarsınız hem de bana değerli düşüncelerinizi aktarırsınız… Paylaşmak güzeldir ve mutluluk verir!











6 yorum:

  1. merhabalar tarifinizi denedim ve bu gün ilk defa kek yaptım kekime 1 tatlı kaşıgı ekledim şimdi fırında bakalım lezzeti nasıl olacak :)))onuda yazıcam

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar mutlu olduğumu tarif edemem! Paylaştığınız için ayrıca çok teşekkür ederim ;))) Katkı maddelerinden uzak vanilya kokulu tatlar diliyorum :))) Kekin lezzetinden de şüphem yok, afiyetle yiyin!

    YanıtlaSil
  3. tarifi en kisa surede yapacağım bu işe gönül verdim ve herseyin doğalı olmalı :))
    şimdiden teşekkürler 2 ay sonra görüşürüz :)

    YanıtlaSil
  4. İki ay görüşmek için çooook uzun ;)) Dilerim sonuçtan memnun kalın ve beni yine ziyaret edin! Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Merhaba, vanilya özütü tarifini mutlaka deneyeceğim, sonuç nasıl olacak şimdiden merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
  6. Ben de yorumlarınızı merak ediyoruuum ;)

    YanıtlaSil

DMCA.com Protection