24 Nisan 2012 Salı

Cevizli Kek


Sevgili Anneciğim bayılır cevizli keke… Oysa ben onun elinden çıkan her şeye bayılıyorum! Neler de yapmış yollamış kuzenimle… Afiyetle yedik; ellerine sağlık Anam! Annemden bir şey daha öğrendim ki ben; o da, verilen tabak boş gönderilmez! Yapabildiklerimi yaptım ama cevizli kek yapmadan olmazdı. Bugün size onun tarifini vereceğim. Cevizle aranız varsa şimdiden afiyet olsun!

Ancak şunu hemen belirteyim: Ben önceden hep aynı kek tarifini kullanır, onun üzerine oynamalar yapar ve güzel sonuçlar elde ederdim. Size o tarifi de vereceğim “BUKALEMUN KEK” adı altında… Evde hangi malzemelerle yapmak  kolayınıza geliyorsa o tarifi kullanın. Her ikisi de güzel oluyor eğer ölçülere sadık kalırsanız…

Şimdi tarifte sıkıntı yaşamamanız için sizden ricam linke tıklayıp http://celikkizmutfakta.blogspot.com/2012/03/baslarken.html yazımı okumanız. Ama daha önce okuduysanız zaten neden bahsettiğimi biliyorsunuzdur. Hadi tarife... 

 
CEVİZLİ KEK
KAÇ KİŞİYE YETER?
*  10-12 kişiye yeter büyük dilimlerle…
NE LAZIM?
·         100-120 gr. Ceviz içi
·         ½ bardaktan 1 yemek kaşığı eksik esmer şeker (72 gr)
·         1 tatlı kaşığı tarçın ( Tarçın sevmiyorsanız eklemeyin ama eklemenizi şiddetle tavsiye ederim.
·         2, 1/3 bardak un (290 gr)
·         ¼ çay kaşığı yemek sodası
·         ¼ çay kaşığı kabartma tozu
·         200 gr tereyağı
·         2 bardak toz şeker (360 gr)
·         1/4 çay kaşığı tuz
·         1 tatlı kaşığı vanilya özütü ya da 1 tüp Dr. Oetker vanilya yada 2 paket vanilya
·         5 yumurta
·         200 ml.lik bir kutu Tikveşli Krema (180 gr.)
NASIL YAPARIZ?
·         Ağızda muhteşem bir fark yaratmak istiyorsanız kesinlikle cevizlerinizi anlatacağım işlemden geçirmelisiniz. İsterseniz bu aşamayı atlayabilirsiniz elbet. Yine de güzel bir kek elde edeceksiniz ama cevizleri bu işlemden geçirirseniz muhteşem olacağını garanti edebilirim. Peki ne yapacaksınız? Dinleyin şimdi;
Cevizlerinizi iki şekilde hazırlayabilirsiniz kek için;
1.yol: Hiç yağ eklemeden bir tavaya koyun cevizleri ve orta ateşte yaklaşık 10-15 dakika kavurun.
2.yol: Yine hiç yağ eklemeden sıcak fırına atıp 10-15 dk. Kadar kavurun.
Hangi şekilde yapacağınıza karar verdiyseniz yapın ve daha soğumadan hemen 1 yemek kaşığı kadar tereyağı, çay kaşığının ucuyla birazcık (1/5 oranı yeterli) tuzla karıştırın. Soğumasını bekleyin ve soğuyunca küçük küçük parçalara ayırın.(Bir tahtanın üzerinde bıçakla çok kolay yapabilirsiniz bunu)
  “Aman şimdi uğraşamam ceviz kavurmakla!” diyorsanız kek tarifine geçiyorum.

1-      Kek kalıbınızı tereyağı ile yağlayın, unlayın ve fazla unu silkeleyin ve bu arada fırınınızı alt üst turboda 175 C’ye ısıtın.
2-      Cevizlerinizi esmer şeker ve tarçınla güzelce karıştırıp bir köşeye bırakın.
3-      Un, kabartma tozu ve yemek sodasını da karıştırıp  bir başka köşeye bırakın.
4-      Tereyağı, beyaz şeker ve  ¼ çay kaşığı tuzunuzu kaseye koyun ve mikserde orta hızda yaklaşık 2 dakika iyice karışana dek çırpın. Kenara yapışanları sıyırın alın ve tamamını yine 4 dakika daha çırpın.
5-      Mikseri düşük düzeye getirin ve vanilya ekleyin. Şimdi tek tek her seferinde karışrtıra karıştıra yumurtaları ekleyin.
6-      Mikseri durdurun ve unlu karışımı bir seferde ekleyin. Şöyle kaşıkla bi karıştırın sonra da mikseri düşük devirde çalıştırarak yumuşak ve tam homojen bir karışım elde edene dek çırpın.
7-      Kremayı ekleyin ve düşük devirde kaybolana, hiç krema tanesi gözünüze batmayana dek çırpın. En son da cevizli karışımı dökün ve azıcık çırpın.
8-      Kek karışımını kalıba dökün ve hemen fırına atın. Yaklaşık 70 dakikada pişti. Ama yine de siz kürdan testinizi yapın ve kendi fırın ayarınızı bulun.
9-      Kekinizi çıkartın, soğutun ve kalıptan çıkartın. Üzerine dilerseniz glazür yapabilirsiniz. Ya da hazır bir glazür kullanabilirsiniz. Size kalmış…

Üzerine glazür yapacaktım ben de ama uçak yolculuğunda kek mahvolmasın diye vazgeçtim. O yüzden denemediğim bir şeyi buraya yazmıyorum. İlk fırsatta deneyip hemen buraya ekleyeceğim, Söz ;)))


SİZDEN RİCAM… 
Tariflerimi denerseniz ve de benimle deneyimlerinizi paylaşırsanız çok ama tahmin bile edemeyeceğiniz kadar çok sevindirirsiniz beni… Yorumlarınızla hem eksiklerimi görmemi sağlarsınız hem de bana değerli düşüncelerinizi aktarırsınız… Paylaşmak güzeldir ve mutluluk verir!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

DMCA.com Protection