9 Nisan 2012 Pazartesi

Patatesli Sosisli Kek


Güne gün! Ben de eşim de dostlarım da bayıldı. vakti zamanında Oktay Usta'nın programında izlemiştim ama bir türlü tarifi bulamadım. Herkes başka başka tarifler yazmış. En sonunda Programı arşivden bulup izledim. Çok da iyi yaptım. Ölçüleri kendimce tarttım. Buyrun...







Şimdi tarifte sıkıntı yaşamamanız için sizden ricam linke tıklayıp http://celikkizmutfakta.blogspot.com/2012/03/baslarken.html yazımı okumanız. Ama daha önce okuduysanız zaten neden bahsettiğimi biliyorsunuzdur. Hadi tarife...

PATATESLİ SOSİSLİ KEK 

KAÇ KİŞİYE YETER?
* 8-10 kişiye yeter
NE LAZIM?
* 200 ml.lik bardakla ölçtüm hep.
·         3 yumurta
·         1 su bardağı yoğurt
·         1 su bardağı zeytinyağı
·         4 orta büyüklükte haşlanmış, soğumuş ve küp küp doğranmış patates (yaklaşık 600-650 gr)
·         100 gr. Küp küp doğranmış Sosis (2-3 tane büyük ya da 6-7 tane küçük)
·         100 gr. Küp doğranmış kaşar ve dilerseniz biraz da kekin üstüne serpmek için.
.     2 su bardağı un (ben fazladan yarım su bardağı un daha ekledim.)
·         1 paket kabartma tozu
·         1 tatlı kaşığı tuz
·         2 çay kaşığı pul biber
·         ½ çay kaşığı karabiber
NASIL YAPARIZ?
1- Evvela fırınınızı 170 C’ye alt üst turboda ısıtın.
2- Aynı muffin yaparken yaptığımız gibi kuru malzemeleri ve ıslak malzemeleri ayrı ayrı karıştırıyoruz. Un, kabartma tozu, tuz, biberleri karıştırın.
3- Ayrı ve büyük bir kapta yumurta, yoğurt ve yağı iyice karıştırın ve içine doğranmış patates, sosis ve kaşar peynirini ekleyip karıştırın.
4- Şimdi unlu karışımı yumurtalı patatesli karışıma ekleyip bir güzel elinizle karıştırın ve kek kalıbına dökün. Yaklaşık bir avuç küp küp fazladan doğradığınız kaşar peynirini de üstüne koyun ve fırına atın.
5- Yaklaşık 50 dk. Pişirin. Siz fırınınızı ayarlarsınız artık ;)

Valla pek güzel olduğunu belirteyim! Afiyet ola!


SİZDEN RİCAM… 
Tariflerimi denerseniz ve de benimle deneyimlerinizi paylaşırsanız çok ama tahmin bile edemeyeceğiniz kadar çok sevindirirsiniz beni… Yorumlarınızla hem eksiklerimi görmemi sağlarsınız hem de bana değerli düşüncelerinizi aktarırsınız… Paylaşmak güzeldir ve mutluluk verir!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

DMCA.com Protection