24 Mart 2012 Cumartesi

İrmikli Muhallebi























Fotoğrafı en kısa zamanda yenileyeceğim. Hazırladığım masalardan birinden ekledim şimdilik... Gerçi, herşeye rağmen, iştah açıcı olduğunun farkındayım. Tadanlar beğenmişlerdi. Umarım siz de memnun kalırsınız...

Şimdi tarifte sıkıntı yaşamamanız için sizden ricam linke tıklayıp http://celikkizmutfakta.blogspot.com/2012/03/baslarken.html yazımı okumanız. Ama daha önce okuduysanız zaten neden bahsettiğimi biliyorsunuzdur. Hadi tarife...

İRMİKLİ MUHALLEBİ
NE LAZIM?
  • 1 litre süt (200 ml.lik bardakla tam 5 bardak)
  • 140-165 gr. Toz şeker (200 ml.lik su bardağından 1 yemek kaşığı eksiltin **** ama şekerinizin markasına göre sürprizler yaşabilirsiniz. O yüzden temkinli olun; süt soğukken şekeri azar azar koyduğunuzda tadına bakın; damak tadınıza göre ikinci yapışınızda ayarlamaları yaparsınız siz ;)
  • 1 bardak irmik (200 ml.lik bardakla)
  • 1 tatlı kaşığı vanilya özütü ya da 1 tüp Dr. Oetker sıvı vanilya ( yoksa 1 paket Premium vanilya ya da 2 paket normal vanilya)
  • 1 yemek kaşığı limon ya da portakal kabuğu rendesi

Üzerine dökmek için hazır sos kullanmıştım ama ilk fırsatta ellerimle yapıp tarifini de buraya ekleyeceğim. Takip edin beni anacağımmmm!
NASIL YAPARIZ?
1. Tenceremize sütümüzü, limon ya da portakal rendemizi, şeker ve irmiğimizi koyun karıştıra karıştıra pişiriyoruz. İrmikler şişip muhallebi kıvamını alıncaya da durmadan karıştırın. Ben her seferinde ya çok katı olursa ya da cıvık olursa endişesi duyarak yapardım. O yüzden ölçülere uymaya çalışın ki aklınız kalmasın. “Ölçülere uymam. Göz kararı yaparım.” derseniz “Tamamen de sert olmasın ki şekilli donsun ya da çok sulu sulu da durmasın ki dilimlenecek kıvamda donsun” diye hatırlatayım. Ama bilinenin aksine farkı yaratacak olanın içindeki meyve kabuğu olduğunu bilesiniz.
2. Neyse lafı uzatmayayım da soğumasın kalıba koymadan tatlı. İçine hemen vanilyayı ekleyin ve hiç bekletmeden kalıba dökün. Oda sıcaklığına gelince buzdolabına atın ve donup bıçakla kesilecek kıvama gelene dek bekleyin. (2-3 saat)
**Ben Tupperware markasının Prenses tacını sudan geçirip kullanıyorum ve görsel olarak hep tatmin edici bir tatlıyla baş başa kalıyorum. Tadı da yiyenlere –limon sağolsun- “Hmmm. Önceki yediklerimden farklı!” dedirttiriyor. Siz başka kek kalıpları ya da küçük küçük kaseler de kullanabilirsiniz. Ben bir keresinde küçük muffin kalıplarına yapmıştım –bir daha ki sefere fotoğrafını eklerim—ve sosunu huniyle içine koyup soğutmuştum. Serviste ters çevirince küçük kubbeler oluyor ve içinden sos akıyor.

Afiyet bal olsun! 


SİZDEN RİCAM… 
Tariflerimi denerseniz ve de benimle deneyimlerinizi paylaşırsanız çok ama tahmin bile edemeyeceğiniz kadar çok sevindirirsiniz beni… Yorumlarınızla hem eksiklerimi görmemi sağlarsınız hem de bana değerli düşüncelerinizi aktarırsınız… Paylaşmak güzeldir ve mutluluk verir!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

DMCA.com Protection