10 Ağustos 2012 Cuma

Kabak Mücver




Merhaba!
Size bugün eşime kabak yedirebilmeyi başardığım tek lezzeti anlatacağım. Mücver! Ortanca ablam kendisini muhteşem yapar ki ben de ondan öğrendim! Ancak benim ölçü hastalığıma o kadar zıt bir tarif ki… Çünkü kabak ve kabağı rendeleme şekli her şeyi değiştiriyor. “Lezzetli olur inşallah” diyerek yapıyorum o yüzden ve her seferinde hamurun kıvamını kontrol etmekten bir hal oluyorum. Ama sonuçta ortaya güzel mücver çıkıyor ve sizin de böyle sonuç alacağınıza eminim!

Bu arada çok hafif bir mücver yapacak olduğunuzu, yediğinizde midenizi rahatsız etmeyeceğini gönül rahatlığı ile söyleyebilirim. Çünkü az yağda pişireceğiz.



KABAK MÜCVER
KAÇ KİŞİYE YETER?
* Aperatif olarak düşünürseniz ve küçük küçük yaparsanız 8-10 kişiye. Ben dayanamayıp biraz büyükçe yapıyorum da…
NE LAZIM?
·         3-4 tane orta boy kabak
·         1 yumurta
·         1 yemek kaşığı yoğurt (kullanmasanız da olur.)
·         8 yemek kaşığı un
·         2 yemek kaşığı mısır unu
·         1 küçük rendelenmiş ya da küçüçük kıyılmış soğan ya da varsa 5-6 dal taze soğan
·         1 çay kaşığı yemek sodası ya da kabartma tozu
·         2-3 yemek kaşığı doğranmış maydanoz
·         2-3 yemek kaşığı doğranmış dereotu
·         3 çay kaşığı tuz
·         1 çay kaşığı karabiber
·         1 çay kaşığı pul biber
·         Paşa gönlünüzün dilediği başka baharatlar. ( Örneğin nane…)
:))) Anne adayı biricik Lale'm acı biber de doğrayı ekleyebileceğimizi söylüyor. Bilgilerinize...
·         Yapışmaz tava
·         Kızartmak için sıvıyağ
·         ** Mücverin içine peynir de koyanlar var biliyorum ama ben tercih etmiyorum. İstiyorsanız bu tarifin içine çok sulanmayan bir 1-2 kibrit kutusu büyüklüğünde peynir ya da kaşar rendeleyerek karıştırabilirsiniz.
NASIL YAPARIZ?
Önce püf noktalarını vereyim size…
-          Ben kabağı robotta rendelediğim içim rendelerken neredeyse hiç sulanmıyor. Ne zaman ki tuzla buluşuyor hemen kendini salıyor kabak. O yüzden sıkmama gerek kalmadan mücverimi yapabiliyorum. Kabağı elinizde rendelerseniz ya da cinsine göre çok sulanabilir. O zaman elinizle suyunu sıkın biraz. Nasılsa diğer malzemelerini karıştırırken biraz daha su bırakacaktır.
-          Soğanı rendelerseniz sulanır ama daha lezzetli olur. Rendelemez, çok ince kıyarsanız pişmeyip çiğ kalma tehlikesi var. Soğan olmaz derseniz ya da arzu ederseniz taze soğanınız varsa ince ince kıyın soğan yerine. Hem daha aromatik olur hem de sulanmayı azaltırsınız.

1-      Kabakları rendeleyin. Rendelediğiniz soğanı da ekleyin. (Taze soğan kullanacaksanız şimdi eklemeyin.) Kabaklar sulanırsa suyunu sıkın iyice.
2-      Yumurtayı, arzu ederseniz yoğurdu, maydanoz, dereotu ve dilerseniz taze soğanı ayrı bir yerde karıştırın ve kabaklara karıştırın.
3-      Tuz, karabiber, pul biber, yemek sodasını ve baharatları mısır unu ve unun yarısıyla karıştırın. Böyle söylüyorum çünkü cıvığa yakın bir hamur olacak. Şimdi bunları kabaklarla karıştırın. Sulanma durumunu takip edin ve kalan unu azar azar kaşık kaşık ekleyin gerekirse.
4-      5 dakika kadar karışımı buzdolabında bekletin ama çok bekletmenizi tavsiye etmem. Durdukça sulanıyor…
5-      Tavayı ocağa… Tava kızsın… Tavaya 1-2 kaşık ayçiçeği ya da zeytinyağı koyun; yağ kızınca kaşıkla mücver hamurunu dökün, düzeltin ve çevire çevire pişirin. Kağıt havlu üzerine alın ve serinletin.
6-      Mücverleri yaparken yağ bittikçe az az ekleyin tavaya! Ben yapışmaz tavada yapıyorum ve az yağda pişiriyorum ;)

AFİYET OLSUN, BAL OLSUN…


SİZDEN RİCAM… 
Tariflerimi denerseniz ve de benimle deneyimlerinizi paylaşırsanız çok ama tahmin bile edemeyeceğiniz kadar çok sevindirirsiniz beni… Yorumlarınızla hem eksiklerimi görmemi sağlarsınız hem de bana değerli düşüncelerinizi aktarırsınız… Paylaşmak güzeldir ve mutluluk verir!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

DMCA.com Protection