28 Ağustos 2012 Salı

Ispanaklı Krep






Siz de benim gibisinizdir belki; ama benim takıntım, tadına baktığım ve beğendiğim bir lezzeti kendim yapmayı denemek… Çok sevdiğimiz arkadaşlarımızın düğün menüsünde vardı Ispanaklı Krep. Başarılı bulduk ve ben de denemeye karar verdim hemen!
Şimdi tarifte sıkıntı yaşamamanız için sizden ricam linke tıklayıp http://celikkizmutfakta.blogspot.com/2012/03/baslarken.html yazımı okumanız. Ama daha önce okuduysanız zaten neden bahsettiğimi biliyorsunuzdur. Hadi tarife...

ISPANAKLI KREP
KAÇ KİŞİYE YETER?
* 8 porsiyon çıkıyor ama iki krep eşimle benim mideme gidince 6 porsiyonla yetinmek durumunda kaldık. Bahaneyle içine koyduğum ıspanak da bol oldu.
NE LAZIM?
·         Krep için (200 ml.lik bardak kullanıldı.)
1.      3 yumurta
2.      400 ml süt (2 bardak)
3.      200 ml bitkisel yağ (1 bardak)
4.      1 su bardağı un (120 gr.)  yeterli olacaktır. Ancak 2 yemek kaşığı daha ekleyebilirsiniz.(160 gr.)
5.      1 çay kaşığı yemek sodası (Koymasanız da olur elbette)
6.      1 tatlı kaşığı tuz
7.      1 tatlı kaşığı şeker
8.      22-23 cm. çapında krepler yapmanızı sağlayacak yapışmaz bir tava ;)
·         Ispanaklı İç Harç
1.      Yıkanmış ayıklanmış halde yaklaşık 500 gr. ıspanak
2.      1orta boy rendelenmiş soğan
3.      3 yemek kaşığı zeytinyağı
4.      1 tatlı kaşığı kadar tuz
5.      ½ çay kaşığı kararbiber
6.      3 yemek kaşığı krema
7.      Dilerseniz pul biber
·         Üzerine Beşamel Sos
1.      1 yemek kaşığı tereyağı
2.      1,5 yemek kaşığı un
3.      1 bardak süt
4.      1 çay kaşığı tuz
5.      ¼ çay kaşığı karabiber
6.      Dilerseniz pul biber

NASIL YAPARIZ?
·         Krep
1-      Tüm malzemeleri iyice çırpın ve akışkan bir hamur elde edin.
2-      Hamuru buzdolabına koyarak en az 10 dakika dinlendirin.
3-      Tavayı ocağa koyun ve kızdırın.
4-      İlk krebi yaparken tavaya biraz sıvıyağ damlatın. Diğerlerinde gerekmeyecek. (Tavanızın özelliğine göre gerekebilir de…)
5-      Kreplerinizi arkalı önlü çevirerek güzelce pişirin ve kağıt havlu üzerine koyarak tek tek soğumalarını sağlayın.
6-      Yaklaşık 8 adet krep yapabileceksiniz.
·         Ispanaklı harç
1-      Zeytinyağını tencereye koyun, rendelediğiniz soğanı koyun ve biraz pişirin.
2-      Ispanakları, tuz ve baharatları ekleyin. Tencerenin kapağını kapatıp ateşin altını kısın. Bırakın ağır pişsinler.
3-      Pişmesine yakın 3 yemek kaşığı kremayı ekleyin ve ılımasını bekleyin.
·         Üzerine beşamel sos
1-      Tereyağı ve unu küçük bir tencereye koyun bir güzel kavurun. (Un helvası tadında bir un kokusu alacaksınız.)
2-      Sütü ve baharatları ekleyin. Sürekli karıştırarak topaksız bir sos elde edin.
***
1-      Fırınınızı 200 C alt üst turbo ısıtın. ( İsterseniz sadece üst ısıtabilirsiniz.)
2-      Kreplerinizin içine (tam ortasına) harçtan koyun. Mektup zarfı gibi katlayın ve ters çevirip tepsiye dizin.
3-      Üzerlerine beşamel sostan koyun ( Dilerseniz dilimleyip kaşar da koyabilirsiniz ya da rendeleyebilirsiniz) ve fırına atın. 7-8 dakika kadar pişirin ve alın.
Servise hazır… Afiyet olacak ;)
SİZDEN RİCAM… 
Tariflerimi denerseniz ve de benimle deneyimlerinizi paylaşırsanız çok ama tahmin bile edemeyeceğiniz kadar çok sevindirirsiniz beni… Yorumlarınızla hem eksiklerimi görmemi sağlarsınız hem de bana değerli düşüncelerinizi aktarırsınız… Paylaşmak güzeldir ve mutluluk verir!

4 yorum:

  1. inanilmaz muthis oldu gece gece usenmedim denedim..cok tesekkurler

    YanıtlaSil
  2. Harika! Bu haber beni çooook mutlu etti işte! Amacım dileyen herkesin öğrenebilmesi... Siz sevginizi de katmışsınızdır; ohhh ne güzel...

    YanıtlaSil
  3. anneme yaptım ben bu tarifinizi, çok ama çok beğendi :)
    çok teşekkür ediyorum size bu tarifi bizimle paylaştığınız için ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim; ne demek... Mutlu olmanız o kadar değerli ki ;)

      Sil

DMCA.com Protection