29 Haziran 2012 Cuma

Parfe
















         








        


                Sevgili Kübra’cım bizi evinde ağırladığında öyle güzel bir parfe yapmıştı ki “Tatlı tariflerim arasında neden yok?” diye düşündüm. Dondurmaya en yakın tatlardan biri ve çok hafif. Kübra'dan tarif hemen alındı elbette. Ama içimdeki araştırmacı rahat durmadı. Hemen tarifler, ustalar ve internet arandı ve de tarandı. Baktım ki hemen her tarifte “1 paket krem şanti” malzemeler arasında yerini almış. “Krem şanti kullanmadan olmaz mı yani?!” dedim içimden. (Şimdi de sesli söylemiş oldum, değil mi?) Taze kremalı bir tarif aradım ve “Selin’in Mutfağı”nda videolu “Limonlu Parfe” diye bir tarifle karşılaştım! Üstelik içinde sadece 1 tane yumurta sarısı vardı! Bir de taze nane vardı! Dileyen orijinal tarife baksın bir zahmet…
           Yeni tarif bulur ve denemeden durur muyum? Üstelik ekler çıkarmaz mıyım? Üç şekilde denedim ve Sevgili Gurmem Eşim’e denettim. İçine sadece limon koyduğum versiyonu hiç beğenmedi. Limonu bu tatlıya yakıştıramadı. Siz de bi deneyin önce derim. Kim bilir belki bayılırsınız?! Biz bir daha limonsuz yapacağız ama bisküvi ve fındığı baş tacı yapacağız…
Hadi tarife…

Şimdi tarifte sıkıntı yaşamamanız için sizden ricam linke tıklayıp http://celikkizmutfakta.blogspot.com/2012/03/baslarken.html yazımı okumanız. Ama daha önce okuduysanız zaten neden bahsettiğimi biliyorsunuzdur. Hadi tarife...

PARFE
KAÇ KİŞİYE YETER?
* Fotoğraftaki minik güzellikle yetinebilirseniz bunlardan 4-5 porsiyon çıkıyor.
NE LAZIM?
·         1 yumurta sarısı
·         50 gr toz şeker (1/3 bardak)
·         130 gr Tikveşli krema (200 ml.lik bir paket kremadan 2 tepeleme yemek kaşığı krema eksiltin.)
·         25 ml. Süt  (2,5 yemek kaşığı)
·         1 çay kaşığı vanilya özütü (yoksa 1 paket vanilya)
*** İlk dört malzeme parfenin ana malzemeleri. Bundan sonrasını eklemek damak zevkinize kalmış.
·         ½ limon ya da dilediğiniz başka bir meyvenin suyu ya da püresi (10 ml ya da 1,5 yemek kaşığı)
·         50 gr ( paketin 1/4'ü ) dövülmüş petibör ( 200 ml.lik bardakla 1/2 bardak )
·         50 gr dövülmüş fındık ( 200 ml.lik bardakla ½ bardak)
*** Dilerseniz kakao koyabilir ya da çikolata eritip koyabilirsiniz.
***Limonla 1 yemek kaşığı Hindistan cevizi de eklenebilir ya da orijinal tarifteki gibi taze naneyi ince ince kıyarak ekleyebilirsiniz. Keyfinize kalmış…
NASIL YAPARIZ?
1-       Yumurta sarısını ve şekeri mikserle rengi açılana dek iyice çırpın. Kremayı ekleyin ve yine güzelce çırpın en yüksek devirde 3-4 dakika kadar. Vanilyayı ekleyin ve şu an parfeniz hazır sayılır.
2-      Meyve suyunu, bisküvi ve fındığı da ekleyin iyice karıştırın. Dilediğiniz kalıba dökün ve dondurucuya atın. En az 2-3 saat dondurun. (1 gece iyidir.)

Afiyet ola…

 
SİZDEN RİCAM… 
Tariflerimi denerseniz ve de benimle deneyimlerinizi paylaşırsanız çok ama tahmin bile edemeyeceğiniz kadar çok sevindirirsiniz beni… Yorumlarınızla hem eksiklerimi görmemi sağlarsınız hem de bana değerli düşüncelerinizi aktarırsınız… Paylaşmak güzeldir ve mutluluk verir!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

DMCA.com Protection