18 Haziran 2012 Pazartesi

Kabak Kayık Graten


Kabakla arası iyi olmayan birileri her ailede vardır. Bizde de var ve bu ben değilim!(Kim olduğunu anlamak da çok zor değil mi? ;)))Bu arada adını da öyle bir uydurdum ki.... Keyfim yerinde, kabak kayık midemde!

Yazın hafif ve kabak yedirtebilecek bir tarif veriyorum size. Hoş kışın da yerim ben bu yemeği. Uzatmayayım; her şey kısa ve pratik. Hatta ilk defa tariflerime bakıyor ve bu tarifi yapmaya niyetleniyorsanız aşağıdaki linke tıklamadan bile çarçabuk yapabilirsiniz. Açsanız; vakit kaybetmeyin diye dedim ;)




Şimdi tarifte sıkıntı yaşamamanız için sizden ricam linke tıklayıp http://celikkizmutfakta.blogspot.com/2012/03/baslarken.html yazımı okumanız. Ama daha önce okuduysanız zaten neden bahsettiğimi biliyorsunuzdur. Hadi tarife...

KABAK KAYIK GRATEN
KAÇ KİŞİYE YETER?
* İki kişilik (Sadece kendisini yiyecekseniz elbette. Öyle tadımlıksa sekiz parça çıkacak)
NE LAZIM?
·         4 adet küçük kabak (çok da küçük değillerdi ;)
·         1 litre kaynamış su ve 1 tatlı kaşığı tuz
·         1 yemek kaşığı tereyağı
·         2 yemek kaşığı un
·         1 bardak süt
·         ½ çay kaşığı tuz
·         ¼ çay kaşığı karabiber
·         Dilediğiniz baharatı ekleyebilirsiniz( buna dereotu, maydanoz, kırmızı biber, pul biber…vs. dahil)
·         1 yumurta ya da sadece yumurtanın sarısı (Bu tamamen sizin zevkinize kalmış)
·         1 bardak rendelenmiş beyaz peynir (mümkünse eriyecek cinsten olsun ama sulanmasın. Ben İzmir tulumu kullandım.)
·         ½ su bardağı kaşar peyniri
NASIL YAPARIZ?
·         Valla çok kolay yaparız ;)
1-      Öncelikle 1 litre suyu tencereye koyar, kaynamaya bırakırız.
2-      Bu  arada kabakların kabuklarını soyarız. Ortadan boydan ikiye böleriz ve içlerini oyarız. Ben bunun için sebze oymak için özel bir bıçak kullandım ama siz kabaklarınız büyükse dolma oymak için kullanılan yuvarlak sebze oyucuyu kabağı ikiye bölmeden kullanıp sonra ikiye bölebilirsiniz.
3-      Suyumuza tuzu ilave edip kabakları içine atarız ve 5 dakika kaynatırız. Kabaklarımız yumuşamış olacak ama dikkat edelim ki eriyip dağılmasınlar 5 dakika süremizi uzatmamız gerekirse.
       4-      Fırınımızı 180 C ‘de alt üst turboda ısıtmaya başlayalım.
       5-      Kabaklarımız tamamsa sudan alıp sularının süzülmesini ve tabi biraz da soğumalarını bekleyelim.
       6-      Bu arada tereyağımızı ve unumuzu tencereye koyar ve kavururuz. Üzerine  bahartlarımızı ve (yumurtayı içine ekleyip karıştırdığımız) sütümüzü yavaşça ekler ve topaklanmasın diye hızlıca sürekli çırparız. Beşamel sosu gibi yani. Tekrar hatırlatayım: Yumurta kullanmak zorunda değilsiniz.
       7-      Sosumuz hazır olunca içine peyniri ekleyip karıştıralım. Kabaklarımızı fırın tepsimize kardeş kardeş dizip sosu kayıklara dolduralım. Üzerlerine bolca kaşar serpelim. Hemen fırına atalım ve heyecanla bekleyelim.
       8-      Özel not ilave edelim: Ben kabakların haşlanmasını yeterli bulduğum için kaşarı üzerine serpip kızarana dek fırınladım. Ancak bazı lezzet severler, kabakları beşamel sosu ile 10-15 dakika önden fırınlayıp sonra kaşar serpip tekrar fırınlıyorlarmış. Haberiniz ola!

Valla bence afiyet ola…

 
SİZDEN RİCAM… 
Tariflerimi denerseniz ve de benimle deneyimlerinizi paylaşırsanız çok ama tahmin bile edemeyeceğiniz kadar çok sevindirirsiniz beni… Yorumlarınızla hem eksiklerimi görmemi sağlarsınız hem de bana değerli düşüncelerinizi aktarırsınız… Paylaşmak güzeldir ve mutluluk verir!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

DMCA.com Protection