19 Şubat 2013 Salı

Şehriyeli Tavuk Suyu Çorbası





Hayatımda ilk defa tavuk suyu çorba yaptım. Annem dahi inanamadı telefonda duyunca! Ben hayatım boyunca tavuk yemedim. Yemem de! Ancak insan sevdikleri için mutfağa girince işler değişiyor değil mi? Eşim bayılırmış bu çorbaya. Öğrenmek istedim. Kalbimi dinledim ve yaptım. İlk denememdi ama başardım. Ben tadını asla bilemeyeceğim ama eşim tarafımdan bu çorbaya vize çıktı, sonuç onaylandı. Gönül rahatlığı ile deneyebilirsiniz…
Ben çok mutluyum… Siz de olasınız…

ŞEHRİYELİ TAVUK SUYU ÇORBASI
NE LAZIM?
7-8 kişilik çorba için
  • 2 adet tavuk göğsü ( but da olabilir, dilerseniz bütün tavuk haşlayın çünkü o vakit daha lezzetli oluyormuş! Anaanne usulü ;)
  • 1 adet soğan
  • 6-7 adet tane karabiber
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1,5 -2 litre kaynar su ( 200 ml.lik bardakla en az 7 bardak)
  • 3-4 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1-2 yemek kaşığı un ( un kavurup koymasanız da olur.)
  • Tel Şehriye (200 ml. Su bardağının ¾ ‘ü ya da tepeleme 5-6 kaşık tel şehriye)
  • 1,3 lt su (200 ml.lik bardak ile 6,5 bardak)
  • 1 yumurta
  • ½ limonsuyu
  • Dilerseniz baharat ekleyin.
NASIL YAPARIZ?
1. Tencereye iri parçalar halinde tavuk göğsünü koyun. Dörde böldüğünüz iri parçalar halindeki soğanı(Soğan bu çorbaya sadece tadını verecek), karabiberi, tuzu ve üzerine kaynar suyu da ekleyin. ( Tuzu burada eklemek lezzetini değiştiriyormuş, güzelleştiriyormuş.) Bırakın kaynasınlar kardeş olsunlar. Benim gibi tavuk yemeyen ve hatta tadına bile bakamayan biriyseniz endişelenmeyin. Tavuğa bıçağı batırdığınızda lifleri görünecek hale geldiyse tamamdır. Yalnız hala bütün halde olmalı. Yoksa süner.
2. Şimdi süzün ki soğandan kurtulalım. Ayrıca tavuğu tiftin ve isteğiniz büyüklükte çorbaya hazırlayın. Tavuğu parçalarken çok güzel koktuğunu fark edeceksiniz. Tavuk kokusunu sevmeyen biri söylüyor bunları!!
3. Tencereye sıvıyağı ve unu koyun. Unda net bir miktar vermedim çünkü kimi yoğun kıvamlı çorba sever kimi su gibi… kendi keyfinize göre yapın! Un kavurmadan da yapabilirsiniz çorbayı. Eskiden anneannelerimiz bütün tavuğu kaynatıp suyuna çorba yaparmış: Ne un ne terbiye yaparlarmış. O günlerdeki tavuklar artık olmadığı için.... Un kavrulunca tavuksuyunu ekleyin ve kaynayınca şehriyeyi ekleyin. Şehriye pişsin.
4. Ben bu aşamada terbiyesini yapıyorum. 1 yumurta ve limonsuyunu karıştırıyorum. Ekşiliğini yine damak tadınıza göre ayarlarsınız zamanla. Çorbadan bir kepçe alın ve yumurtalı karışıma koyun ki ikisinin ısısı dengelensin. Sonra bir kepçe daha alın ve karıştırın. Şimdi bu karışımı tencereye biraz yukarıdan dökün ve sürekli karıştırmaya devam edin. Bu şekilde çorbanız kesilmeyecektir. Çorba kaynayana dek karıştırmayı bırakmayın.
4. Tavuk parçalarını ekleyebilirsiniz şimdi. Altını kısın iyice ve bir müddet demlensin ve çorba ile tavuk parçaları iyice birbirine lezzet versin.
5. Çorbanızın kapağını kapatın ve yaklaşık 10 dk. Kısık ateşte demleyip altını kapatın. (Kapağı hafif aralık bırakmanızı tavsiye ederim. ) Ancak çok fazla pişirmeyin artık ki tavuklar iyice erimesin. Ço koyu olursa da kaynar su ilave edin.
Kase kase lezzet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

DMCA.com Protection